فرمول لاراکی برای شکست بوگاتی

باز هم گردهمایی Pebble Beach و حضور جدیدترین و لوکس ترین خودروهای دنیا در کنار هم. اما این بار سورپرایزی بزرگ از دنیای سوپراسپرت به این گردهمایی پا گذاشت.

در حالیکه تمام خودروسازان با اخبار خودروهای جدید خود سایت ها را تسخیر کرده بودند، لاراکی موتورز (Laraki Motors) که یک سازنده گمنام خودروهای اسپرت در مراکش است، به صورت پنهانی ساخت یک خودروی سوپراسپرت را تکمیل می کرد. سوپراسپرتی که با حضورش در Pebble Beach تمام نگاه ها را به خود معطوف کرد. عضو جدید سوپراسپرت ها Epitome نام دارد.

تنها 9 دستگاه از این سوپراسپرت که فعلا در فاز کانسپت قرار دارد، روانه بازار خواهد شد. برای ساخت این خودرو از شاسی کوروت C6 استفاده شده است اما استفاده از پنل های فیبرکربنی سبب شده اند تا Epitome تنها 1270 کیلوگرم وزن داشته باشد. موتور شورولت 7 لیتری V8 با اجزای جدید و ترکیب با دو توربوشارژر، قدرت 1200 اسب بخار را به این هیولا بخشیده است.

جالب اینجاست که لاراکی اپیتوم، گازسوز است و همچنین می توان از اکتان110 برای سوخت آن استفاده کرد. در این حالت بنا به گفته شرکت قدرت Epitome به مقدار عظیم 1750 اسب بخار می رسد! پذیرفتن این رقم از یک کمپانی گمنام مطمئنا سخت است. بنابراین برای اثبات توانایی های فنی باید منتظر بود، اما از نقطه نظر طراحی، مطمئنا Epitome سایر رقبا را به چالش خواهند کشاند. برای تصاحب این خودروی خاص باید در حدود 2 میلیون دلار پرداخت کرد.

 

 

شرکت لاراکی توسط عبدالسلام لاراکی در کازابلانکا و در سال 1999 تاسیس و البته بهره برداری از آن در سال 2008 آغاز شد. موسس شرکت یک طراح قایقهای بادبانی لوکس بود که عمدتا به شاهزادگان بحرین فروخته می شد. همکاری این شرکت با فرانکو اسپارو و تعدادی از مهندسان سابق بوگاتی نظیر دکتر پیتر تاتزر (Dr Peter Tutzer)، اولین نسخه کاسپت خود را در سال 2002 در ژنو رونمایی کرد. خودرویی که تولید آن در سال 2008 آغاز شد و ترکیبی از شاسی لامبورگینی دیابلو و موتور دوازده سیلندر 6 لیتری مرسدس بنز با توان 920 اسب بخار بود. این خودرو که Fulgura نام داشت با کمک چهار توربوشارژر خود قادر بود به سرعتی بیش از 398 کیلومتر بر ساعت دست یابد و شتابی در حد 3.3 ثانیه داشت. با این وجود قیمت آن تنها 555 هزار دلار بود.

مدل دوم این شرکت نیز لاراکی براق (Borak) نام داشت که سال 2005 معرفی شد و قرار بود سال 2011 تولید شود اما هرگز این اتفاق نیافتاد. براق همان خصوصیات Fulgura را داشت اما فاقد توربوشارژر بود و نهایت سرعت آن به 310 کیلومتر می رسید. باید دید که سرنوشت سومین خودروی باراکی به کجا می انجامد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 1 شهريور 1392برچسب:, | 17:45 | نویسنده : admin |
  • نوای کاروان
  • تریلر فیلم